Ledinska parlamentarka Kora Kapus na 32. MOP-u

21.3.2022
V četrtek, 17. 3. 2022, je potekal že 32. Mestni otroški parlament. Potekal je v živo v Mestni hiši. Udeležila se ga je zelo aktivna članica ledinskega otroškega parlamenta – parlamentarka Kora Kapus iz 8. b.

Na zasedanju so mestni parlamentarci debatirali o temi MOJA POKLICNA PRIHODNOST; razdeljeni v skupine so aktivno sodelovali na delavnici, poimenovani Naša poklicna prihodnost v 4. industrijski revoluciji, in po njej predstavili svoje ugotovitve; nato so prisluhnili 5 izbranim akcijam, ki so dobile največ glasov. Vmes jih je obiskal gospod Zoran Janković, župan prestolnice. Zastavili so mu nekaj vprašanj, na katera je jim je z veseljem resno, pa tudi na humoren način odgovoril Ob zaključku so parlamentarci izglasovali še akcijo, katere predstavitev jih je najbolj prepričala.

Svoje vtise o dogajanju na zasedanju je strnila v spodnje besedilo.

Na 32. MOP-u smo se najprej vsi zbrali, se podpisali v seznam prisotnih in z dvigom rok potrdili delovno predsedstvo. Nato nas je pozdravila vodja programov v Mestni zvezi prijateljev mladine Slovenije, gospa Tanja Povšič, predstavil in pozdravil nas je tudi namestnik varuha človekovih pravic, gospod Jože Ruparčič. Nato smo imeli delavnico s temo Moja poklicna prihodnost. Pogovarjali smo se o 4. industrijski revoluciji. Po predstavitvi delavnice smo se razdelili v 4 skupine ter izvedli SWOT analizo. Vsaka skupina je naredila plakat za svojo vejo SWOT analize, nato pa smo si plakate izmenjevali, tako da je vsaka skupina lahko dodala svoje mnenje/razmišljanje:
• S (strengths) Pogovarjali smo se o naših prednostih oziroma močnih točkah v 4. industrijski revoluciji ter na koncu prišli do sklepov:
- imamo možnost učenja iz napak starejših generacij,
- dostop do več virov za učenje,
- izkušnje dela v oblaku,
- možnost sodelovanja na mednarodnih področjih,
- se hitro prilagajamo na sodobno tehnologijo.

• W (weaknesses) Pogovarjali smo se o naših slabostih oziroma šibkih točkah v 4. industrijski revoluciji ter na koncu prišli do sklepov:

- imamo manj discipline od ostalih generacij,
- navajeni smo na obilje,
- smo oslabljeni na območju socialnih veščin,
- imamo večjo konkurenco,
- starejše generacije pričakujejo več od nas,
- smo neizkušeni ter
- nismo navajeni na fizično delo.

• O (opportunities) Pogovarjali smo se o naših priložnostih v 4. industrijski revoluciji, ter na koncu prišli do sklepov:
- imamo zelo razvito tehnologijo, ki omogoča povezavo s svetom,
- se hitreje prilagajamo na tehnologijo,
- imamo možnost hitrega zaslužka (kriptovalute) ter
- imamo na voljo veliko različnih virov, ki predstavljajo dostop do informacij, kar pomeni hitrejše učenje.

• T (threats) Pogovarjali smo se o naših nevarnostih oziroma grožnjah v 4. industrijski revoluciji ter na koncu prišli do sklepov:
- imamo zastarel šolski sistem,
- grožnjo predstavlja sodobna avtomatizacija,
- imamo prevelik nadzor nad družbo (mediji) ter
- zaradi mehanizacije prihaja do večje brezposelnosti.

Po koncu delavnice smo imeli malico, nato pa smo se vsi zbrali in vsaka skupina je predstavila svoj plakat. Po predstavitvi plakatov je potekala predstavitev petih izbranih akcij (vsaka šola je izvedla svojo akcijo, nato pa so šole med seboj izglasovale najboljših 5):
- Srečanje z dijaki, bivšimi učenci naše šole – OŠ Milana Šuštaršič,
- Za en dan otroci prevzamejo vodstvo šole – OŠ Bežigrad,
- Zmešnjava na šoli – OŠ Livada,
- Trening mehkih veščin – OŠ Franceta Bevka ter
- Opolnomočenje samega sebe – OŠ Vide Pregarc.

Zmagala je akcija OŠ Bežigrad: Za en dan otroci prevzamejo vodstvo šole, ki se bo še enkrat predstavila na 32. ROP-u.

Zelo sem vesela, da sem bila lahko ena od delegatov 32. MOP-a, saj sem se zelo zabavala, se veliko novega naučila in mi je bila to nasploh zelo dobra in prijetna izkušnja.

Kora Kapus, delegatka OŠ Ledina na 32. MOP-u

Pred nami sta še regijski in nacionalni parlament. Regijski otroški parlament se bo izvajal v on-line obliki (ZOOM), nacionalni pa po dveh letih znova v živo v Državnem zboru Republike Slovenije. Regijski bo v četrtek, 24. marca 2022, nacionalni pa v ponedeljek, 11. aprila 2022.

Vesela sem, da nam je ob težkih razmerah uspelo izbrati šolsko akcijo, in sicer POSTANI DELAVEC ŠOLE ZA EN DAN oz. POKLICI V ŠOLI. Izpeljali jo bomo sredi aprila, prej je žal zaradi neugodnih epidemioloških razmer (veliko karanten, oddelki doma, nič združevanja, …) nismo mogli.
Več o 32. MOP-u: https://mzpm-ljubljana.si/javno/32-mestni-otroski-parlament/

Besedilo in fotografije: Taja Užnik, mentorica šolske skupnosti in šolskega otroškega parlamenta