Program za nadarjene učence poteka v skladu s
Konceptom odkrivanja in dela z nadarjenimi učenci, ki je bil sprejet na
Strokovnem svetu RS za splošno izobraževanje v letu 1999 in ga je potrdila
Razširjena programska skupina za svetovalno delo v vrtcih, šolah in domovih.
Koncept
odkrivanja in dela z nadarjenimi učenci zajema naslednje stopnje:
- evidentiranje,
- identifikacija,
- seznanitev in mnenje staršev.
Evidentiranje učencev glede na mnenje učiteljev poteka v 1. in 2. triadi. Učenci
so lahko na podlagi različnih kriterijev, npr. izjemni dosežki na različnih
področjih, rezultati šolskih in izven šolskih tekmovanj, hobiji, v katerih
učenec dosega nadpovprečne rezultate, učni uspeh, s strani učiteljev,
predlagani tudi na predmetni stopnji.
Evidentirane učence potrdi učiteljski zbor. Na podlagi
potrditve se izvede postopek identifikacije. Le-ta obsega psihološko testiranje
ter učiteljevo oceno učenca na več področjih (splošno-intelektualno področje,
učno področje, vodstveno področje, ustvarjalno področje, telesno-gibalno
področje, glasbeno področje, tehnično, likovno, literarno in dramsko področje).
Učenca oceni več učiteljev. Pred psihološkim testiranjem ter zbiranjem drugih
osebnih podatkov učencev je potrebno pridobiti soglasje staršev.
Učence,
ki dosegajo nadpovprečni rezultat bodisi na ocenjevalnih lestvicah bodisi na
enem od psiholoških testov, opredelimo kot identificirane nadarjene učence.
Seznanitev in mnenje staršev je zadnja stopnja odkrivanja nadarjenosti pri
učencu. Svetovalna služba skupaj z razrednikom seznani starše, da je bil njihov
otrok spoznan za nadarjenega in pridobi tudi njihovo mnenje o otroku.
Za vsakega nadarjenega učenca se v 6. razredu pripravi individualizirani
program, ki se sestavi v sodelovanju z učencem, njegovimi starši in učitelji
predmetne stopnje. Koordinator za delo z nadarjenimi je socialna pedagoginja Ajda Kampjut. Nosilec individualiziranega načrta je razrednik.
Na OŠ Ledina identificiranim nadarjenim učencem omogočimo več izzivov na
njihovih močnih področjih tako znotraj pouka kot v obliki izven šolskih
dejavnosti.
V okviru pouka se nadarjenim učencem ponudi: obisk izbirnih vsebin (več kot 3
ure tedensko), dodatni pouk pri določenem predmetu, tekmovanja na več
področjih, raziskovalne naloge, interesne dejavnosti, medpredmetno povezovanje,
likovne delavnice za nadarjene …
Učitelj
lahko pri posameznem predmetu, ki učenca zanima, nudi vsebinske prilagoditve,
prilagojene metode učenja, več skupinskega dela, več predstavitev, diskusije …
Učitelji
na govorilnih urah spodbudijo starše, jih usmerjajo ter jim svetujejo, kako
lahko učenec na posameznem področju napreduje tudi izven šole.
Na
OŠ Ledina lahko VSI UČENCI sodelujejo pri dodatnih vsebinah, ponujenih identificiranim
nadarjenim učencem.