Umetniški tris za sprostitev – akcija šolskega otroškega parlamenta

20.12.2023
V sredo, 20. 12. 2023, smo na šoli izpeljali akcijo šolskega otroškega parlamenta na temo DUŠEVNO ZDRAVJE OTROK IN MLADIH. Iz nabora predlogov, ki so jih na zasedanjih ŠOP podali mladi parlamentarci – predstavniki oddelčnih skupnosti, je bilo kar težko ugoditi vsem željam, zato smo se odločili za nekakšen skupek možno izpolnljivega. Ugodili smo njihovi želji po delavnicah, po medgeneracijskem in medvrstniškem druženju, po spoznavanju različnih tehnik za sprostitev, likovnem ustvarjanju, glasbi, gibanju.

Akcijo smo poimenovali UMETNIŠKI TRIS ZA SPROSTITEV. Sestavljale so jo tri delavnice: sprostitev z likovno umetnostjo, sprostitev z glasbeno umetnostjo in sprostitev z umetnostjo gibanja. Udeležili so se je po 3 predstavniki obeh oddelkov od 4. do 9. razreda, vsak ene delavnice. In kako so se udeleženci umetniškega trisa sproščali?

Na delavnici SPROŠČANJE Z LIKOVNO UMETNOSTJO, ki jo je vodila učiteljica likovne umetnosti Maja Trdina, so učenci spoznali zgodovino umetniške terapije in skozi lastno likovno ustvarjanje usvojili tri likovne tehnike, ki so jim sedaj lahko v pomoč pri sproščanju. Ob mirni glasbi so se potopili v svoj notranji svet in v narisanih linijah prepoznavali že znane ali namišljene oblike, v že ustvarjenih oblikah so iskali prepoznavne oblike in ob koncu iz lista papirja, na katerega so zapisali svoja čustva in ga nato zmečkali in raztrgali, ustvarili kolaž na večjem listu. Svojim mislim so odvzeli moč in jih preusmerili v ustvarjalnost v danem trenutku.

Delavnica SPROŠČANJE Z GLASBENO UMETNOSTJO je bila razdeljena na dva dela. V 1. uri, ki jo je vodila učiteljica razrednega pouka Manca Kavčič Zupan, so se učenci spoznali s pojmom čuječnosti in jo poskušali preko kratke vaje doseči tako, da so prisluhnili zvokom iz okolja, z vajo ustvarjanja zvokov s svojimi telesi so poustvarili nevihto in tako sprostili napetost, na koncu pa so se umirjali ob glasbi in besedilu vodene meditacije. V 2. uri, ki jo je vodila učiteljica glasbe Dalila Beus, so spoznali, kako je petje povezano s čustvenim počutjem in kako izboljša tudi naše fizično zdravje. Usvojili so vaje za razgibavanje in sproščanje telesa, se posvetili dihalnim vajam, vajam za jasno izgovorjavo, vajam za resonanco in opevalnim vajam. Z različnimi pevskimi vajami so se odlično sprostili za nadaljnje ure pouka.

Na delavnici SPROŠČANJE Z UMETNOSTJO GIBANJA, ki sta jo vodila učitelja športa Lena Založnik in Janez Podgoršek, so spoznali poze iz joge (asane), pozabavali so se z akrojogo in ob koncu izpeljali še sprostitveni sprehod ob Ljubljanici (voda in zrak kot pomirjajoča elementa). Učenci so se z umetnostjo gibanja notranje umirili, se povezali med seboj, prebudili svojo skrito energijo in se sprostili.

Šolski uri sproščanja s posamezno umetnostjo sta vsem še prehitro minili. Usvojeno bogato znanje tehnik sproščanja z različnimi umetnostmi bodo prenesli na svoje vrstnike v razredu na prihodnjih urah oddelčnih skupnosti. Akcijo šolskega otroškega parlamenta pa bo sedem mladih parlamentarcev predstavilo tudi na 34. Območnem otroškem parlamentu.

Zapisala: Taja Užnik, mentorica šolske skupnosti in projekta ZPMS Otroški parlamenti na šoli
Gradivo za zapis dogajanja na delavnicah:
Maja Trdina, vodja delavnice sprostitev z likovno umetnostjo,
Dalila Beus in Manca Kavčič Zupan, vodji delavnice sprostitev z glasbeno umetnostjo,
Lena Založnik in Janez Podgoršek, vodji delavnice sprostitev z umetnostjo gibanja.
Fotografije: Manca Kavčič Zupan, Dalila Beus, Lena Založnik in Taja Užnik