Ledinci smo se spomnili na starejše in osamljene

7.1.2024
Na OŠ Ledina smo se zadnji teden pred novim letom spomnili na ljudi, ki nimajo sreče, da bi lahko veselje novoletnih praznikov s kom delili. Na bolne in osamljene, starejše, pozabljene. Preberite si, kako so srečo in tople želje delili učenci po posameznih razredih.

Učenci 2. a razreda so z učiteljico Natalijo Rožnik presenetili ter razveselili svoje dedke in babice z novoletnim voščilom in okraskom za na jelko. Sami so izdelali okraske, napisali naslove na pisemsko ovojnico in z navdušenjem odnesli voščila na pošto. Nekaj dni so vznemirjeni čakali, kdaj jih bodo dedki in babice poklicali in jim povedali, kako srečni so bili ob prejemu pisma. In potem so začela prihajati sporočila: »Moja babi je kar jokala«, je rekel Jòn.
Ostali učenci so s sošolci delili naslednja mnenja:
»Moj dedi je rekel, da je to najlepše darilo v njegovem življenju.«
»Moja babi je obesek takoj obesila na smrečico.
»Mene je dedi kar objemal.«
Učenci z učiteljico so zelo ponosni, da se je ta razredni projekt tako srčno zaključil.

Učenci 2. b razreda so z učiteljico Niko Miličič obravnavali temo življenjska obdobja in se dotaknili tudi medgeneracijskega sodelovanja. Ogledali so si PPT predstavitev gospe Petre Šartel in se pogovorili, kako lahko pomagamo starejšim (druženje in krajšanje časa, pomoč pri opravilih …). Učenci so razmišljali, kako bi si oni želeli, da bi se nekdo drug obnašal do njih, ko bodo stari. Želeli bi si, da bi tudi njim kdo pomagal, da bi imeli družbo, da ne bi bili sami … Poslušali so pesem Trkaja in Jadranke Juras: Sam. Učenci so ugotovili, da bomo vsi nekoč stari in da ne smemo pozabiti tudi na starejše, naše babice in dedke.

V 3. b razredu so učenci z učiteljico Tajo Užnik v sredo, 20. 12. 2023, obeležili mednarodni dan solidarnosti. Učenci so v besedi solidarnost našli besedo dar. S frančkovo pomočjo so ugotovili, da beseda poimenuje medsebojno pomoč in sodelovanje (https://www.xn--franek-l2a.si/beseda/s071814/solidarnost). Nato so si ogledali še videospot Roka Trkaja za pesem Sam in prisluhnili globokemu sporočilu v besedilu. Razglabljali so o tem, kako nimajo vsi sreče, da bi se v predprazničnem in prazničnem času zbrali in podružili ob polni mizi s svojo družino in prijatelji, ampak prav v tem času še bolj občutijo osamljenost. Učenci so sklenili, da bodo svoj čas z obiskom podarili dedkom, babicam, tetam in stricem, ki živijo sami, ter z mlado močjo pomagali tudi osamljenim sosedom pri nošnji vrečk, hoji, branju ... Svoje videnje solidarnosti so tudi ilustrirali v zvezku za podaljšano bivanje.

V 4. razredu so se učenci v okviru projekta Simbioza Skupnost priključili akciji Slovenske Karitas Pismo za lepši dan. Po navodilih učiteljice Mance Kavčič Zupan so pisali srčna pisma, vanje pa vtkali novoletna voščila in tako polepšali praznike številnim osamljenim in bolnim.

V 5. a razredu so učenci z učiteljico Karlo Leban pri uri slovenščine pisali pisma starim staršem ter staršem in jim s prijetnimi voščili obogatili decembrske dneve.

V 5. b razredu so se učenci skupaj z učiteljico Vladko Šolar vključili v akcijo Simbioze na temo Pišemo pisma starejšim. Vsak učenec je napisal pismo z opisom šolskih dejavnosti in izražanja lepih želja. Pisma so predali vodji Simbioze Manci Kavčič Zupan. Na ta način so se spomnili bolnih, osamljenih in starejših.

V 7. a razredu so se učenci z učiteljico Nino Hvala Klančič pogovarjali o tem, da prazniki za vse niso veseli in srečni, saj veliko starejših ljudi (in tudi mlajših) nima nikogar, s komer bi lahko delili svoj čas, veselje in toplino. Ljudje so v različnih stiskah, z manj denarja, osamljeni, morda celo v zdravstvenih težavah. Pogledali so se dva zanimiva filmčka o življenju dedka in babice, da bi lažje razumeli starost, in se potopili v razmišljanje "Vsak od nas bo nekoč star".
Pridružili so se akciji Karitasa in izdelali ter napisala pisma ljudem, ki so osamljeni in v stiski. Učenci so izdelali voščilnice in jih dopolnili z osebnim posvetilom. Tema jim je bila v navdih in podlaga za nadaljnje razmišljanje, kako postati še boljši in bolj sočutni.

V 7. b razredu so učenci z učiteljico Lidijo Stanič razredno uro posvetili medgeneracijskemu povezovanju, in sicer so si ogledali Unescovo predstavitev Pokloni čas, polepšaj dan. Učenci so izvedeli, da vsako leto 1. 10. obeležujemo mednarodni dan starejših, ob tem so razmišljali in ugotavljali, zakaj je to sploh potrebno. Ogledali so si tudi glasbeni video. V okviru projekta Simbioza Skupnost so se priključili akciji Slovenske Karitas Pismo za lepši dan in nekateri učenci so napisali pismo.

Opise dejavnosti je zbrala: Katarina Rigler Šilc